واحد رایانه

اداری

تلفن داخلی: 2252 و تلفن مستقیم: 08334276329

محل قرارگیری: سطح ششم ضلع غربی ساختمان مرکزی، سمت راست

 

   نام  سمت  مدرک تحصیلی  عکس مسئول
مرکز امام رضا (ع) راحله استوان مسئول واحد فناوری اطلاعات  کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار  استوان  
   مرتضی فصاحت
  استف واحد فناوری اطلاعات
مهندسی IT 
   شیلا شیروانی  
کارشناس فناوری اطلاعات   
کارشناس ارشد مدیریت
امین دارابی کارشناس فناوری اطلاعات کارشناس ارشد علوم کامپیوتر 
 مهدی ابراهیمی کارشناس سخت افزار مهندسی نرم افزار
  مسعود مقصودی  
کارشناس فنی و پشتیبانی فناوری اطلاعات بیمارستانی (HIS)
 مهندسی نرم افزار
حامد فلاحی
کارشناس سخت افزار مهندسی IT 
   نام  سمت  مدرک تحصیلی

مرکزبوستان

         فرهاد مرادی                                        کارشناس شبکه                                 کارشناس ارشد مهندسی IT 
محمد سلیمی   کارشناس شبکه   مهندسی نرم افزار  
   نام  سمت  مدرک تحصیلی
 مرکزگلستان   مریم همتی                  کارشناس فناوری اطلاعات              کارشناس ارشد آمار

توضیحات:

واحد فناوری اطلاعات بیمارستان امام رضا (ع) همزمان با تاسیس و راه اندازی بیمارستان از بهمن ماه سال 1384 شروع به فعالیت نمود.

اهداف:
1- افزایش دقت و سرعت در انجام فعالیت های مرکز

2- کوتاه شدن زمان انجام ارائه خدمات به مشتریان

3- افزایش امکان کنترل مدیریتی بروی فعالیت های مرکز

4- افزایش دقت آماری

5- کاهش تردد بین بخشی بوسیله سیستمی کردن فعالیت های جاری

مهمترین فعالیت‌های واحد فناوری اطلاعات:

مدیریت نرم افزار

1- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسبی جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

2- مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها

3- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

4- آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه (مانند حضور و غیاب و دستگاه تایمکس و ...)

5- آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه

6- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبانی (Backup Data) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

7- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور

8- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

9- نصب و راه اندازی نرم افزار های کاربردی

10- آموز ش کاربران و کارشناسان جهت استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده

11- نصب و بروزرسانی آنتی و یروس بروی سیستم های مرکز

12- بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید نرم افزار

مدیریت سخت افزار

1- تهیه شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها

2- سرویس دوره ای سخت افزار

مدیریت شبکه

1- نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استانداردهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات

2- تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات 

3- آگاهی از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

4- آگاهی کامل از نحوه ارتباطات مرکز 

5- آگاهی از نحوه عیب یابی درون شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی 

6- حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود 

7- آگاه نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها 

8- رفع مشکل شبکه ای تمامی سیستم های کامپیوتری موجود در مرکز (IP، کارت شبکه و...)

9- مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

10- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور از نظر دما و دقت در عبور و مرور ها

11- ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه

مدیریت اینترنت

1- آشنایی با نحوه اتصال به اینترنت بر روی PC, Laptop, Mobile

2- آشنایی با مرورگرها و نرم افزارهای جانبی کار با اینترنت

3- شناسایی خطاهای سیستم جهت اتصال به اینترنت

4- پیگیری مشکلات و پیشنهادات کاربران جهت ارجاع به مسئول واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی

5- اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پزشکان، مسئولین بخش ها و دانشجویان جهت دسترسی به اینترنت

مدیریت HIS

1- نظارت بر پیمانکار و گزارش اشکال های احتمالی به کارشناس مسئول نرم افزار و پیگیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت

2- همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار

3- نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان بروزرسانی های دوره ای

4- نظارت بر تهیه گزارش های HIS

5- ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه

6- اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پرسنل جهت دسترسی به نرم افزارهای HIS

مدیریت اتوماسیون اداری

1- آگاهی از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری

2- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال کاربران

3- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران (فعال تغییر سمت و ...)

آموزش

1- تهیه کتابچه و جزوات آموزشی مورد نیاز کاربران

2- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال کاربران

3- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران (فعال تغییر سمت و ...)

امور ستادی

1- انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه

2- انتقال نظرات و نیازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به مدیریت فناوری اطلاعات

3- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم

4- پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر