مشروح خبر

10-16 مرداد ماه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گرامی باد

10-16 مرداد ماه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گرامی باد
👶⁣ترویج تغذیه با شیر مادر، اولین گامی است که می‌توانیم در جهت سلامت نوزادان و مادران در دوره شیردهی برداریم.
 بدین منظور، پیدا کردن راه‌های مناسب جهت ترویج تغذیه با شیر مادر، حمایت از مادران در دوره شیردهی و آموزش مراقبت‌های بهداشتی از جمله شیردهی صحیح بسیار حائز اهمیت است 
حمایت مستمر از مادران در دوره شیردهی می‌تواند تغییرات تدریجی و دائمی در زندگی اجتماعی آن‌ها ایجاد کرده و نهایتا سلامت 
جامعه را به  همراه داشته باشد.هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به منظور ترویج و تداوم شیردهی مادران سازماندهی شده است.
🍃⁣انجمن جهانی تغذیه با شیر مادر (WABA)، سازمان بهداشت جهانی(WHO) و صندوق بین المللی کودکان سازمان ملل متحد(UNICEF) بنیان گذار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر است در این هفته، تقریبا در همه کشورهای جهان، همایش‌ها  وبرنامه های مختلفی درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر برگزار می‌شود.
🍃از اهداف اصلی هفته جهانی تغذیه با شیر مادر می‌توان به تشویق مادران به تداوم شیردهی، دستیابی به فواید باورنکردنی شیر مادر ومحافظت از کودکان در برابر بیماری‌های کشنده از جمله زردی، پنومونی و وبا و... اشاره کرد.
 
⁣💧شیر مادر حاوی ترکیب مناسبی از چربی، ویتامین‌ و پروتئین‌ است.
 به همین دلیل، یک تغذیه ایده‌آل و ضروری برای رشد  نوزاد محسوب می‌شود.
 آنتی بادی موجود در شیر مادر به مقاومت بدن کودک در برابر عوامل ویروسی و باکتریایی کمک می‌کند. همچنین تغذیه با شیر مادر می‌تواند ریسک ابتلای کودک به بیماری‌هایی مثل آسم و آلرژی را کاهش دهد.
تحقیقات نشان داده است کودکانی که به مدت 6 ماه از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر دچار عفونت گوش  میانی، بیماری‌های تنفسی و اسهال می‌شوند.
 
💧تغذیه با شیر مادر،سرمایه گذاری هوشمندانه
 
تغذیه با شیر مادر ،  به عنوان شروعی سالم و بخش مهم تامین زندگی کودک در نظر گرفته می شود. این نوع تغذیه اولین واکسن کودک و بهترین منبع تغذیه است که می تواندرشد مغز را تقویت کند. 
امسال از 1 تا 7 اوت برابر با 10 تا 16 مردادماه، هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، یونیسف به همکاران خود در گروه جدید جهانی تغذیه با شیرمادر جهت برجسته سازی اهمیت تغذیه با شیر مادر برای کودکان و ملت ها ملحق خواهد شد. مشارکت سازمان های غیر دولتی، نهادهای آموزشی و اهدا کنندگان توسط یونیسف و سازمان جهانی بهداشت (WHO) هدایت خواهدشد، این گروه برای تسریع دادن پیشرفت در راستای اهداف بین المللی تغذیه با شیر مادر تشکیل شده است.
💧شعار امسال هفته جهانی شیرمادر
 🔹دست در دست هم با توانمند سازی والدین و تقویت تغذیه با شیرمادر حال و آینده را بسازیم.

6

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۰۱
دفتر ترویج تغذیه باشیرمادر - دلفی زاده |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید