مشروح خبر

برگزاری سمینار مراقبت تکامل نوزاد نارس در مرکز مهارتهای بالینی

برگزاری سمینار مراقبت تکامل نوزاد نارس در مرکز مهارتهای بالینی

سمینار مراقبت  تکاملی یگانه نوزاد نارس یا نیدکپ باهمت دفترمامایی دانشگاه علوم پزشکی وواحد آموزش ضمن خدمت  (واحدترویج تغذیه باشیرمادر) مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع)با تدریس سرکار خانم دکتر بابایی متخصص اطفال  در مرکز مهارتهای بالینی دکتر صادقی برگزار شد.

دکتر بابایی ضمن تعریف و بیان اهمیت موضوع در جمع همکاران بخش نوزادان گفت:

 نیدکپ به ارائه مراقبت تکاملی یگانه برای نوزاد نارس گفته می شود. در این رویکرد کوشیده می شود محیط بخش مراقبت ویژه نوزادان یادآور رحم مادر باشد و با درک زبان بدن نوزاد، به کارگیری پوزیشن تاکینگ یا جمع شده، استفاده از لانه یا نست مناسب، کنترل نور و صدای بخش و درگیر کردن والدین در امر مراقبت از رشد طبیعی مغز نوزاد حمایت شود.

 وی با بیان اینکه پیام اصلی  مراقبت های تکاملی نوزادان(nid cap) فراهم کردن محیط مناسب برای نوزادان در کنار مادران است، گفت: نوزادانی که زودتر از نه ماه به دنیا می آیند محل مناسب رشد آنان رحم مادر بوده بنابراین باید محیطی مشابه رحم مادر برای آنها ایجاد کرد تا در محیطی سالم و آرام در کنار والدین خود رشد کنند و در آینده مغز سالمی داشته باشند.  با مراقبت های تکاملی(nidcap )نوزادان، آینده سالم تر و احساسات عواطف و شخصیت بهتری خواهند داشت . دکتر بابایی ضمن تقدیر از زحمات همکاران خواستار مدیریت بهینه در ارائه خدمات و کاهش استرس به نوزاد از طريق ساماندهی مراقبت از نوزادان با استفاده از اصول نیدکپ شد.

۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید