مشروح خبر

بزرگترین بیمارستان غرب کشور درانتطار همراه سرا

بزرگترین بیمارستان غرب کشور درانتطار همراه سرا
بیمارستان امام رضا(ع) بزرگترین ومجهزترین بیمارستان در غرب کشور است ومحل ارجاع بدحال ترین بیماران از شهرستان ها و استان های اطراف،بیمارانی که بیمارستان های دیگر منطقه از درمانشان عاجز مانده اند... خلاصه بگویم خط آخر درمان است. تعطیلی ندارد! پرسنل آن در جستجوی روزهای تعطیل رسمی در تقویم ها نیستند.در ارزیابی ها سر آمد است. پایلوت اجرای طرحهای نوین وزارتخانه ای ومی گویند تکیه گاه وپیشانی  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است .بهترین وحاذق ترین پزشکان و پرستاران را دارد ودرکنار تمام این حسنات ،نیاز امروز بیماران صعب العلاجی که مسافتهای دور رابرای درمان طی ميکنند وجود یک همراه سراست که سرپناهی برای بی پناهی شان باشد.
 
درجمع  بیماران منتظر دربخش  رادیوتراپی، مادر پیریست که میگوید از اسلام آباد می آید: ۱۷ روز است که ساعت ۶ صبح  راه می افتم با مینی بوس می آیم وساعت ۹ به بیمارستان میرسم . آن دیگری از ایلام آمده است ۳۲جلسه رادیو تراپی دارد و می گوید:باید ۳۲روز رفت وآمد می کردم اما این اواخر دیگر نتوانستم و به ناچار اتاقی را اجاره کرده‌ام،هزینه ی آن بر دوشش سنگینی می کند....
 دیگری خانمی است ۴۶ ساله با همراهش از مهران می آید او می گوید:یک بار بین راه تصادف کردم و بستری شدم پرتو درمانی ام به تاخیر افتاد!
 
بیماری دیگر از قصر شیرین می آید با گرمای بالای ۴۰ درجه! یکی ماهیدشت یکی جوانرود و دیگر شهرستانهای اطراف.... بعضی با یک همراه وبرخی به تنهایی ...
باتمام تمنایی که در نگاهشان موج می زد لبخند و مهربانی هنوز میهمان رخسار تکیده و رنجور شان بود رخسارهایی که در پس آنها کوهی از درد و رنج انباشته شده بود،درد بیماری و رنج سفر..‌.. آدمی گاهی اوقات به معراج می رسد ،شاید ما شکافتن عرش را با روح بلند آدمیان خیر و نیکوکار به چشم نمی بینیم اما هر نیک نهادی که بتواند دست در دست خداوند نهاده و ماوا و آرامشگاهی برای زدودن غبارسفر از چهره زرد وتن نحیف این بیماران بنا کند به معراج می رود ،دیوار به دیوار خداوند، در آغوش مهر وعطوفت و رحمتش .
پیامبر اکرم (ص)می فرماید: کسی که برای کمک به برادر خود و سود رساندن به او اقدام کند پاداش مجاهدان راه خدا به او داده خواهد شد .
و ما اینک دست خیرین ونیکو کاران نیکوخصالی که برای ساخت همراه سرای بیمارستان امام رضا (ع) قدم پیش گذاشته اند را می بوسیم و از مسئولین هم انتظار داریم به یاری خیرین بشتابند ودراین راستا تسهیل گر انجام و به بار نشستن این خواست عمومی باشند.
 
هانیه محمدی _ روزنامه باختر
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید