واحد رایانه
اداری
تلفن داخلی: 2252 و تلفن مستقیم: 08334276329
محل قرارگیری: سطح ششم ضلع غربی ساختمان مرکزی، سمت راست
|
نام |
سمت |
مدرک تحصیلی |
عکس مسئول |
مرکز امام رضا (ع) |
راحله استوان |
مسئول واحد فناوری اطلاعات |
کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار |
|
مرتضی فصاحت
|
استف واحد فناوری اطلاعات
|
مهندسی IT |
شیلا شیروانی
|
کارشناس فناوری اطلاعات
|
کارشناس ارشد مدیریت |
امین دارابی |
کارشناس فناوری اطلاعات |
کارشناس ارشد علوم کامپیوتر |
مهدی ابراهیمی |
کارشناس سخت افزار |
مهندسی نرم افزار |
مسعود مقصودی
|
کارشناس فنی و پشتیبانی فناوری اطلاعات بیمارستانی (HIS)
|
مهندسی نرم افزار
|
حامد فلاحی
|
کارشناس سخت افزار |
مهندسی IT |
|
نام |
سمت |
مدرک تحصیلی |
مرکزبوستان
|
فرهاد مرادی |
کارشناس شبکه |
کارشناس ارشد مهندسی IT
|
محمد سلیمی |
کارشناس شبکه |
مهندسی نرم افزار |
|
نام |
سمت |
مدرک تحصیلی |
مرکزگلستان |
مریم همتی |
کارشناس فناوری اطلاعات |
کارشناس ارشد آمار |
توضیحات:
واحد فناوری اطلاعات بیمارستان امام رضا (ع) همزمان با تاسیس و راه اندازی بیمارستان از بهمن ماه سال 1384 شروع به فعالیت نمود.
اهداف:
1- افزایش دقت و سرعت در انجام فعالیت های مرکز
2- کوتاه شدن زمان انجام ارائه خدمات به مشتریان
3- افزایش امکان کنترل مدیریتی بروی فعالیت های مرکز
4- افزایش دقت آماری
5- کاهش تردد بین بخشی بوسیله سیستمی کردن فعالیت های جاری
مهمترین فعالیتهای واحد فناوری اطلاعات:
مدیریت نرم افزار
1- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسبی جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
2- مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
3- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
4- آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه (مانند حضور و غیاب و دستگاه تایمکس و ...)
5- آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه
6- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبانی (Backup Data) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
7- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور
8- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری
9- نصب و راه اندازی نرم افزار های کاربردی
10- آموز ش کاربران و کارشناسان جهت استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
11- نصب و بروزرسانی آنتی و یروس بروی سیستم های مرکز
12- بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید نرم افزار
مدیریت سخت افزار
1- تهیه شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها
2- سرویس دوره ای سخت افزار
مدیریت شبکه
1- نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استانداردهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات
2- تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
3- آگاهی از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active
4- آگاهی کامل از نحوه ارتباطات مرکز
5- آگاهی از نحوه عیب یابی درون شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
6- حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
7- آگاه نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
8- رفع مشکل شبکه ای تمامی سیستم های کامپیوتری موجود در مرکز (IP، کارت شبکه و...)
9- مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه
10- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور از نظر دما و دقت در عبور و مرور ها
11- ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه
مدیریت اینترنت
1- آشنایی با نحوه اتصال به اینترنت بر روی PC, Laptop, Mobile
2- آشنایی با مرورگرها و نرم افزارهای جانبی کار با اینترنت
3- شناسایی خطاهای سیستم جهت اتصال به اینترنت
4- پیگیری مشکلات و پیشنهادات کاربران جهت ارجاع به مسئول واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی
5- اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پزشکان، مسئولین بخش ها و دانشجویان جهت دسترسی به اینترنت
مدیریت HIS
1- نظارت بر پیمانکار و گزارش اشکال های احتمالی به کارشناس مسئول نرم افزار و پیگیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت
2- همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار
3- نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان بروزرسانی های دوره ای
4- نظارت بر تهیه گزارش های HIS
5- ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه
6- اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پرسنل جهت دسترسی به نرم افزارهای HIS
مدیریت اتوماسیون اداری
1- آگاهی از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
2- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال کاربران
3- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران (فعال تغییر سمت و ...)
آموزش
1- تهیه کتابچه و جزوات آموزشی مورد نیاز کاربران
2- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال کاربران
3- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتوماسیون اداری و کاربران (فعال تغییر سمت و ...)
امور ستادی
1- انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
2- انتقال نظرات و نیازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به مدیریت فناوری اطلاعات
3- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
4- پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر