شرح وظایف مدیر مالی تقسیم کار بین پرسنل بخش مالی و حسابداری و درآمد و صندوق بیمارستان کنترل دفاتر حسابداری مانند دفاتر معین ، دفاتر درآمد ، دفاتر رسیدگی و اسناد ، دفاتر خرید کالا و دفاتر بودجه و اعتبارات تشخیص و طبقه بندی اعتبارات ، نظارت در ثبت و نگهداری اعتبارات برابر موازین و مقررات مالی و اعتبارات مصوبه ، مقایسه های ارسالی و اعتبارات حواله شده از مرکز و تامین اعتبار هزینه های جاری شهرستان . امضاء چک ها و انطباق ته چک با موجودی دفاتر بانکی و اسناد مثبته و برگه های محاسباتی . بررسی صورتحساب اموال شهرستان و مطابقت آنها با آئین نامه های اموال . اهتمام لازم در واریز حسابهای قطعی و تنظیم صحیح حساب به موقع و ارسال یک نسخه از صورت حساب ماهیانه به امور مالی استان . کنترل و امضاء لیست و اسناد هزینه ، محاسبه پرداختها و صدور و نگهداری برگه های محاسباتی با رعایت مقررات مالی نظارت بر کار پرسنل . تهیه و تنظیم صورت دیون و تعهدات مربوط به مطالبات کارکنان . نظارت بر عملکرد واحد در آمد . انجام سایر امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق . اجرای دستورالعملها و قوانین مالی واصله در فعالیتهای جاری بیمارستان نظارت بر بایگانی اسناد و مدارک مالی و حسابداری آموزش کارکنان جدیدالورود به قوانین جاری بیمارستان در بخش مالی و بهبود و ارتقاء دانش آنها شرکت در جلسات استانی و شهرستانی مربوطه شرکت در کلاسهای آموزشی عمومی و تخصصی بخش مالی