شرح وظایف واحد بیمه گری:

     · اخذ پرونده های بستری و سرپایی از واحد مدارک پزشکی

     · تفکیک پرونده ها بر اساس نوع بستری و نوع بیمه

     · تهیه صورتحساب بیمه مربوط به هر پرونده به انضمام ضمائم و مستندات مربوطه و تحویل آنها به کارشناس بیمه مستقر در بیمارستان جهت رسیدگی

     · رفع اشکالات اعلام شده از سمت کارشناس بیمه

     · تهیه اسناد مربوط به پرونده های بستری و سرپایی و خدمات پاراکلینیکی ارائه شده

     ·   ارسال اسناد بیمه ای بیمارستان و بیمه های تکمیلی به سازمان های بیمه گر

      · تحویل نسخ ویزیت و خدمات پزشکان از درمانگاه اورژانس و درمانگاه تخصصی

      · اخذ نسخه بیمه ای پاراکلینیکی (آزمایشگاه ، رادیولوژی، سونوگرافی،سی تی اسکن،ام آر آی،ماموگرافی و.....)

      · لیست گیری و ارسال نسخ پزشکان به سازمان های بیمه گر

      ·  تحویل پرونده ها پس از انجام امورات بیمه های به واحد بایگانی

     · دریافت لیست کسورات از سازمانهای بیمه گر و اقدام جهت رفع مشکلات مربوطه

     · محاسبه کارانه و کسورات پزشکان

     · دریافت نرخ جدید خدمات درمانی اعم از بستری و سرپایی و پاراکلینیکی و اعمال آن در سیستم HISبیمارستان با همکاری واحد IT و اعلام آن به واحدهای مربوط

     · اعلام درآمد بیمه به واحد درآمد

     · پاسخ گویی به ارباب رجوع در امور مربوط به اسناد پزشکی

 · ثبت کسورات در سیستم HISبیمارستاندرامد